ABOUT ME

-

Today
-
Yesterday
-
Total
-
  • 휴 그랜트 헤일리 베넷 (Hugh Grant & Haley Bennett) - Way Back Into Love [듣기/가사/해석]
    Song Lyrics 노래 가사 2019. 3. 11. 13:28
    반응형
    듀엣곡의 명곡이라고 생각합니다. 어린시절의 휴 그랜트 언제나 아름다운 드류 베리모어의 주연 영화 그남자 그여자의 OST Way Back Into Love라는 노래에요~ 가사도 좋고 멜로디도 좋고 노래부르는 두분 호흡도 너무 좋은 것 같아요. 

    즐거운 감상되세요!




    [가사]


    I've been living with a shadow overhead,

    나는 늘 먹구름이 낀 채 살아왔어요


    I've been sleeping with a cloud above my bed,

    나는 늘 우중충한 구름아래서 잠을 자왔어요


    I've been lonely for so long,

    나는 아주 오랫동안 외롭게 살아왔어요


    Trapped in the past,

    과거에 얽매인채


    I just can't seem to move on

    움직일 수 없는 것 처럼 보였어요




    I've been hiding all my hopes and dreams away,

    나는 내 꿈과 희망들을 멀리했어요


    Just in case I ever need'em again someday,

    언젠가 내게 그것들이 필요한 날들이 올까 하고


    I've been sitting aside time,

    나는 시간에서 벗어난 곳에 자리잡아 놓았죠


    To clear a little space in the corners of my mind

    내 머릿속에 있는 작은 공간을 정리하기 위해서요




    All I wanna do is find a way back into love.

    내가 원하는건 오직 사랑으로 돌아가는 길을 찾는 것 뿐이에요


    I can't make it through without a way back into love.

    나는 사랑으로 돌아가지 않고서는 견뎌낼수가 없어요


    Ooo hooow

    오  호오오~




    I've been watching but the stars refuse to shine,

    나는 바라보고 있는데 별들은 빛나기를 거부해요


    I've been searching but I just don't see the signs,

    나는 찾고 있지만 어떠한 흔적조차도 보지 못하고 있어요


    I know that its out there,

    하지만 나는 어딘가에 있다는걸 알아요


    There's gotta be something for my soul somewhere

    어딘가에는 내 영혼을 위한 무언가가 있을거에요




    I've been looking for someone to shed some light,

    나는 빛을 쏘아줄 누군가를 기다리고 있었어요


    Not somebody just to get me through the night,

    그저 밤을 함께 보낼 누군가가 아닌 사람을요


    I could use some direction,

    나는 충고가 필요해요


    And I'm open to your suggestions

    그리고 난 당신의 제안을 들어보고 싶어요




    All I wanna do is find a way back into love

    내가 원하는건 오직 사랑으로 돌아가는 길을 찾는 것 뿐이에요


    I can't make it through without a way back into love

    나는 사랑으로 돌아가지 않고서는 견뎌낼수가 없어요


    And if I open my heart again,

    내가 만약 다시 내 마음을 연다면


    I guess I'm hoping you'll be there fore me in the end!

    마지막에는 당신이 내 곁에 있어줄거라 생각해요




    There are moments when I don't know if it's real

    이것이 현실인지 헷갈리는 경우가 있어요


    Or if anybody feels the way I feel

    혹은 다른 사람들도 내가 느끼는 감정을 느낄까? 하고요


    I need inspiration

    나는 영감이 필요해요


    Not just another negotiation

    또 그저 하나의 밋밋한 관계가 아닌




    All I wanna do is find a way back into love,

    내가 원하는것은 사랑으로 돌아가는길을 찾는 것 뿐이에요


    I can't make it through without a way back into love,

    나는 사랑없니는 견딜수 없어요


    And if I open my heart to you,

    내가 만약 다시 내 마음을 연다면


    I'm hoping you'll show me what to do,

    그리고 당신이 내가 새로 시작할수 있게 도와준다면


    And if you help me to start again,

    그리고 당신이 내가 새로 시작할수 있게 도와준다면


    You know that I'll be there for you in the end!

    마지막에는 내가 당신곁에 있을거에요.





    반응형

    댓글

Designed by Tistory.